#61
Posté jeudi 03 août 2017 à 13:23
#62
Posté vendredi 04 août 2017 à 13:40
Plusieurs ES en direct si certains veulent voir
https://www.rtp.pt/p...reto/rtpmadeira
ça semble finit pour Lefebvre au passage, soucis mécanique sur la DS3
Modifié par ferreira2910, vendredi 04 août 2017 à 13:42.
#63
Posté vendredi 04 août 2017 à 14:34
souci de boîte de vitesses
#64
Posté vendredi 04 août 2017 à 18:38
Plusieurs ES en direct si certains veulent voir
https://www.rtp.pt/p...reto/rtpmadeira
ça semble finit pour Lefebvre au passage, soucis mécanique sur la DS3
4 de agosto, sexta-feira
Direto Classificativa Campo de Golfe 1 e Palheiro Ferreiro 1 e Parque de Assistências
Das 10:55 às 13:15
Direto Classificativa Campo de Golfe 2 e Palheiro Ferreiro 2 e Parque de Assistências
Das 13:50 às 16:20
Direto Terreiro da Luta e Parque de Assistências, incluindo o programa de balanço do dia
Das 21:50 às 23:30
5 de agosto, sábado
Direto Classificativa Ponta do Sol 1
Das 11:20 às 12:20
Direto Classificativa Rosário 1 e Parque de Assistências
Das 12:55 às 14:20
Direto Classificativa Ponta do Sol 2
Das 15:25 às 16:20
#65
Posté vendredi 04 août 2017 à 22:25
Fin de journée (11 spéciales)
#66
Posté samedi 05 août 2017 à 13:26
Après 15 ES
#67
Posté samedi 05 août 2017 à 19:37
#68
Posté jeudi 28 septembre 2017 à 18:27
#70
Posté vendredi 29 septembre 2017 à 06:51
#71
Posté samedi 25 novembre 2017 à 15:05
#72
Posté samedi 25 novembre 2017 à 15:20
#73
Posté mardi 23 janvier 2018 à 13:36
DMACK Joins TER As Official Tyre Partner
Modifié par Stephuy, mardi 23 janvier 2018 à 13:37.
#74
Posté jeudi 25 janvier 2018 à 12:26
Comme la remarqué Rock , le Rallye d'Antibes intègre le TER pour 2018 ce qui est une très bonne nouvelle !
- MrGravel et Boris 84 aiment ceci
#75
Posté mardi 30 janvier 2018 à 10:21
ca risque d’Être très intéressant oui une idée des engagés pour le TER cette année ?
#76
Posté mardi 30 janvier 2018 à 11:10
Par exemple au Valais en etranger il y avait : après 3/4 sont là depuis l'ère ERC
R5:
Basso
Abbring
Orsak
Lim
Gottig
Casier
GT+/RGT
Van Parijs
Andolfi Jr.
Nucita
N4/R4
Bakkenes
Van den Heuvel
R2/R3
Coti
Beck
Filip
Isaev
Wagemans
Pita
Hansen
Donc je pense qu'a Antibes on peut retrouver quelques Belges (qui sont régulièrement a Antibes et qui ont leur manche à Ypres), des Italiens (qui sont pas loin) peut etre quelques Suisses mais je doute un peu (même si ils ont leur manche au Valais) et bien sur ceux qui vont jouer a fond le TER.
Modifié par Rem74, mardi 30 janvier 2018 à 11:12.
#77
Posté mardi 30 janvier 2018 à 11:13
#78
Posté mercredi 31 janvier 2018 à 11:15
Oui sa ne peut être que bénéfique. Surtout si sa peut rapporter quelques engagés en plus par rapport à l'année dernière.
Le seul "bémol" on va dire, c'est que l'engagement pour le TER était gratuit l'année dernière, mais cette année sa sera 400 €.
Apparemment cette sommes est remboursé si l'on fait au moins 3 rallyes du TER. A voir si des primes sont distribuées.
#79
Posté mercredi 28 février 2018 à 23:00
Bon on se plaignait de n'avoir jamais vu la toyota gt86 R3 , voila une raison de la voir maintenant !
https://www.racingby...gins-in-europe/
TOYOTA GAZOO RACING TROPHY BEGINS IN EUROPE
The TOYOTA GAZOO Racing Trophy will bring excitement and competition to GT86 race and rally car owners across Europe in 2018 after its launch by TOYOTA Motorsport GmbH (TMG).
This all-new competition is open to GT86 vehicles produced by TMG; the CS-V3 and CS-Cup race cars plus the CS-R3 rally car. For maximum flexibility, cars can be entered in one or more series within Europe and earn points for the Trophy based on their results, the size of the grid and the level of competition.
With no specific technical regulations for the Trophy and no entry fee, GT86 owners have been offered a great opportunity to compete for a significant prize fund for no additional cost.
The final Trophy standings will be determined by the best 10 registered results from each competitor in 2018. The winning driver will earn €35,000 plus a Toyota C-HR road car, while second place will be rewarded with €25,000 and third takes home €20,000. Winners will be celebrated at an end-of-season awards ceremony.
Emanuele Battisti, TMG’s Customer Motorsport Project Leader: “The TOYOTA GAZOO Racing Trophy is an exciting project which brings together a large number of competitors from different disciplines to compete for the title. We have worked hard to create a Trophy which brings added value to our GT86 customers and reflects the values of TOYOTA GAZOO Racing. Combining race and rally cars in the same competition is a very interesting aspect and we believe this will create excitement for participants and fans. The Trophy has great potential and I believe we are at the start of a new era for customer motorsport with Toyota in Europe.”
As a proud member of the GAZOO Racing Company, TMG is delighted to introduce the TOYOTA GAZOO Racing brand to customer motorsport in Europe for the first time. This new branding embodies Toyota’s commitment to making ever-better cars and sharing the freedom, adventure and joy of driving with everyone.
Significant effort has been invested in generating a points system to give race and rally competitors a fair chance to compete against each other while rewarding those who succeed in tougher competitive environments.
GT86 race cars will score Trophy points from any championship within Europe for which the car meets local technical regulations. Following five seasons of the GT86 Cup at the Nürburgring, TMG expects plenty of Trophy competitors taking part in the VLN, RCN and 24-hours race, while other events such as the 24H Series Powered by Hankook, the DMV GTC and NES 500 are expected to include Trophy competitors.
Rally entrants can also compete in any European-based event, with Trophy points determined by the competitor’s finishing position compared with other R2 and R3 homologated cars, guaranteeing flexibility for customers within the diverse rally environment. Based on previous seasons, TMG expects to see the GT86 CS-R3 competing in championships such as the Tour European Rally Series, the German Rally Championship and the FIA European Rally Championship as well as in various national championships.
In both race and rally, the length of event and number of competitors has a significant effect on the number of Trophy points available. The highest possible score per event is 75, which is available for victory in a class of five or more cars in a 24-hour race or rally with 200km or more of special stages.
Trophy prizes will be awarded to competitors who participate in a minimum of five events from 1 January 2018 to 30 November 2018. When competitors participate in more than 10 events, their best 10 results will be counted. More details about the scoring system and prize money structure can be found at www.RacingByTMG.com.
The GT86 CS-Cup race car is available in race-ready configuration for €48,900 (€58,191 including 19% German VAT while the GT86 CS-R3 rally car is offered in kit form (including bare chassis, engine and all required mechanical parts) for the price of €84,000 (€99,960 including 19% German VAT).
#80
Posté jeudi 01 mars 2018 à 08:56
Alexx je suis sur que tu est bilingue et que tu va nous faire un petit résumé in french
- Alexx aime ceci
Aussi étiqueté avec au moins un de ces mots-clés : TER
Les championnats de la FIA →
WRC et ERC →
Ypres Rally 2017 - 23/24 Juin [TER]Débuté par raph-maxicorde , 17 avril 2017 TER |
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